Vær opmærksom på tilbudsperioden

Skrevet den

Man skulle måske tro, at længden af en tilbudsperiode ikke kan skabe juridiske problemer, men rent faktisk kan den resultere i en overtrædelse af markedsføringsloven.

For en tilbudsperiode må (som hovedregel) kun vare 2 uger. Herefter vil tilbudsprisen blive anset for normalprisen. Og hvis man så fortsat markedsfører sig med at have tilbud, så er det i strid med markedsføringslovens § 3, stk. 1. For prisen er jo blevet til normalprisen.

Skriver man klart og tydeligt hvornår tilbudsperioden udløber, så må den gerne varer mere end 2 uger, dog højst halvdelen af den periode, hvori varen har været til salg til normalprisen.

Ønsker man at forlænge en udsalgsperiode, så skal man sikre sig, at man overskrider de 2 uger. Har man oplyst en slutdato for tilbudsperioden, så skal man så vidt muligt holde sig til den, da en en forlængelse kan ses for at være en vildledning af forbrugerne.

Godt udsalg!