Vintage interior

Boost dit salg med lyd

Skrevet den

Det er ikke  nogen nyhed, at musik kan påvirke sindstemningen.  Men nu er det bevist, at man med strategisk brug af musik og lyde, kan øge omsætningen i detailhandlen, skriver Politiken.

Det er Markedsføringsburaeuet Audiowise, der er specialiseret i markedsføring ved brug af lyddesign, som har foretaget studierne i detailhandlen. Musikkens indflydelse på salget skyldes ifølge bureauet, at lyd er den direkte kanal til menneskers underbevidsthed, der styrer 85 pct. af vores beslutninger, når vi køber ind. Derfor kan målrettet og relevant lyd øge forbrugeres bevidsthed omkring et mærke med op til 96 pct. og få omsætningen til at stige 225 pct., fortæller Audiowises ejer Johny Sårde i Politiken. Derudover stiger opholdstiden foran en vare med lydpåvirkning også med op til svimlende 700 procent, viser undersøgelsen.

Så lyd kan være rigtig mange penge værd.

Og derfor er det også godt at vide, at man rent faktisk kan få varemærkeregisteret en lyd. Har man fået komponeret en fantastisk kendingsmelodi eller lydkulisse, så kan man altså beskytte den, så ingen andre kan bruge den. Det kræver blot, at lyden har særpræg, og at den kan gengives grafisk, f.eks. i form af noder.

 

Billede: www.colourbox.dk

Tags: , ,